Proč už nedělám ” tantru”

Tantra mě oslovila velice brzy, bylo mě možná 22 let a první informace přišla skrze knihy pana Eduarda Tomáše. Fascinovaly mě příběhy o Milarepovi, nebo jeho meditační techniky které sdílel ve svých knihách, zvláště Tajné učení Tibetu.

Nemohu říci že jsem byl úspěšným adeptem tantrických meditací, nicméně jsem asi ve 23 letech zažil první záblesky sebepoznání, které mě ale spíše uvrhly do temnoty než do světla, protože jsem díky tomu přišel o  své naivní iluze o sobě samém. To je ale jiný příběh.

Tantrické meditace fungují. Jsou skvělé. A věřím že každý kdo chce dělat ” tantru” tak by měl v první řadě meditovat a teprve potom by měl přijít na řadu sex.

Díky tomu že jsem procházel skrze svou ” duchovní cestu” která nebyla příliš ” sex pozitivní”, ať se již jedná o směry ovlivněné tradiční jógou, vaišnavskou tradicí, nebo dokonce mě život dovedl na 5 let do katolické cirkve tak jsem vždy měl určité sklony použít svou praxi k určitému ” osvobození od sexuality”.

Po neúspěšném pokusu vstoupit do kláštera ke mě přišla tantra která se již zaměřuje na sexuální energii. Do té doby jsem měl zkušenost jen s prací taoismu a celkem nezdravou kontrolou sexuální energie která mi způsobila extrémní bolesti a až díky pochopení fungování těla z pohledu somatické sexuologie jsem přišel na zdroj bolestí.

Tantra mě nadchla, protože nabízela cestu k Bohu skrze sexualitu. Začal jsem navštěvovat různé kurzy a učit se všelijaké metody, protože to vše krásně fungovalo. Zároveň jsem ale začal vnímat že se v tantrickém světě děje spousta podivných věcí.

Nechápal jsem tantrické guruy které si ze svých workshopů dělají harém, kteří překračují hranice, zesměšňují ty kteří jim neskočí na špek. Začalo mě vadit že tantra je vnímaná jenom jako sexuální praxe. Duchovní aspekt tantry byl okleštěn jen na pár povrchních rituálů které sice působí velmi duchovně ale Bůh v něm není. Bůh se stal slovem na které lidé mnohdy reagují negativně a někdy se tomu  říká jen “G word” v angličtině, od slova God.  Vesmír je ok. Sexuální tantra měla objímat sex na cestě k Bohu či jej využít, západní svět se na sexu zasekl a nejde dál. Sex je tak super že už Boha nepotřebujeme. Ať už slovo Bůh znamená cokoliv, třeba nic, nebo my sami.

Nebo  tantra znamená masáž. Tedy tantrickou masáž.

Úžasná a hluboká věc když se to dělá dobře tak může léčit a transformovat a nebo velmi zranit když se dělá spatně.

Už mě velice unavují věčné dohady o tom co je ” správná tantra či tantrická masáž” a mnoho lidí se domnívá že hlazení peříčky je ” to ono” a cokoliv víc už není tantra. Erotická masáž není ” tantra” ačkoliv přední učitelky tantry v USA termín tantrická masáž nepoužívají protože vědí že to je pouze  novodobý výmysl jejich kolegů a přátel, vědí že nemá žádnou tradici v Indii. Proto raději dělají ” erotickou masáž”.

Tantrická masáž je určitě super, nechci to shazovat, ale mám pocit že v praxi to selhalo. Něco se nepovedlo.

Zatimco pánové chodí na masáže velmi hojně ale spíše za vidinou kvalitní intimní masáže často s touhou mít ” happy ending”, tak ženy nechodí vůbec. Nebo téměř vůbec.

A já se jim nedivím. Která žena chce přijít co cizího prostředí a po hodině kontaktu si nechat udělat masáž intimních partií? Takto ženská sexualita nefunguje. Žena potřebuje vybudovat důvěru v první řadě. A to někdy chvíli trvá.

Mrzí mě když vidím kolik žen by potřebovalo transformační práci s tělem, ale jen proto že se nabízí v rámci ” tantry” tak raději nepůjdou nikam.

Tantra podle mě upadá. Dnes ji najdete ve všech profilech escort. ( sexuální pracovnice). Každá z nich si zatrhne v profilu že dělá tantru. Najdete ji na privátech, nočních klubech. Pánové už vyžadují více a více protože slečny to nabízí. Když jsem v Oslo jako první zavedl smyslnou masáž tak to mělo úroveň, klienti volali a nesměle se ptali zda je masérka nahá při masáži. Dnes je v Norsku díky mé inspiraci  mnoho  salónů. Některé masérky nabízí už i služby za hranicemi masáže a poté to klienti vyžadují i u nás. Za chvíli se možná stane že ” tantra” bez orálního sexu nebude žádná tantra.

Při návratu do ČR jsem si naivně myslel že ačkoliv jsem cítil že tantra má své bahno tak se pokusím v něm ” sázet lekníny” a sdílet úžasné věci které jsem se naučil od výborných učitelů, hlavně ale učitelek v zahraničí. Teď cítím že bych se v tom bahně ale spíš utopil.

Tak jsem udělal radikální řez. Zrušil jsem tantrickou masáž na webu, zrušil jsem tantrickou masérnu.

Sestavil jsem si svoji metodu, svoji cestu. Říkám ji Mahalo metoda a je to cesta vděčnosti. ( Mahalo je havajské slovo pro díky či vděčnost)Skládá se ze 7 kroků.

První setkání je pouze o povídání, léčení bez doteků a příprava těla na dotek. Ne každé tělo je doteku otevřeno, natož intimnímu. Při dalších setkáních se postupuje velmi pomalu, pracuje se přes oděv, potom se pomaličku jde hlouběji a hlouběji. Pokud chceme někomu dát skutečně kvalitní ” tantrickou” masáž, nemůžeme očekávat že se nám to podaří při prvním sezení. Někdo potřebuje třeba 10, 15 přípravných masáží než zažije hlubší prožitek sebe sama.

A také o tom tato cesta je. I když hlavním úmyslem zde je přivést mysl ze stavu určitého nepřijetí do stavu vděčnosti za vše co je. Kdy spíše měníme nás postoj k sobě a světu než naše problémy a svět. Ony se samy poladí když k nim zaujmeme vděčnější postoj.

Na Mahalo metodu se můžete mrknout na mém webu, ale pořád je to jen náčrt, ve stádiu vývoje.

Zjistil jsem že mě mnohem více vyhovuje prostor Somatické sexuologie nebo  Sexuálního šamanismu, než tantry. Šamanismus je pro mě čistý, nezkažený, ničím nezasažený. Není komerční, můžu tam dělat co chci a nikdo nebude říkat co je a co není ” šamanismus”. Je to prostor svobody bez omezení. Cítím tam vše co už v tantře necítím. Samozřejmě, mohl jsem prostě vše co se mi na tantře nelíbí přijmout, ale prostě už mě to unavuje. Ve finále se tím moje práce příliš nemění, vždy to mělo blíž k šamanismu než tantře. Jen cítím velkou úlevu když opouštím formát který podle mě potřebuje trošku obnovu, léčení a revoluci.

Jak to vnímáte vy?